ICQ, MSN, Skype




ICQ, MSN, Skype - kterého IM klienta si vybrat?

Vyzkoušel jsem snad všechny známé IM klienty a to jak multiprotokolové Miranda a Trillian 3.1 Pro (lze na nich provozovat zároveň ICQ, MSN, IRC, Jabber, Yahoo a další), tak ty, co jsou výhradně jen pro jeden protokol (ICQ 5 a 6, Windows Live Messenger, QIP a Skype). Jelikož se pohybuji mezi mnoha uživateli internetu a vím co je trápí, s čím mají problémy, o čem ví a neví, tak jsem se rozhodl napsat článek, v kterém zhodnotím různé messengery, jejich výhody a nevýhody, stejně tak jako výhody a nevýhody nejpoužívanějších protokolů.

Jaké jednoprotokolové IM klienti existují?

ICQ 5 a 6

Nejhorším známým IM klientem je oficiální klient ICQ. Nejen že zatěžuje nadměrně počítač, ale také obtěžuje reklamními bannery, chybí mu veškeré funkce, které již moderní protokoly podporují a má neustálé problémy se spamem. Viz článek na tomto webu ICQ viry se šíří! V důsledku problému se spamem je v ICQ protokolu často zakazováno posílání URL odkazů, dále jsem pak zaznamenal častý výskyt výpadků v protokolu. Nejspíš jsou tedy servery AOL přetížené, a tak je odesílání zpráv pomalé, nestabilní a protokol podporuje tak málo funkcí. Dalším problémem je jednoduché zjištění vašeho "invisible statusu" různými IM klienty - tedy statusu, kdy jste neviditelní. Nevýhody ICQ klientů jako je např. QIP jsou v tom, že se protokol ICQ často mění, a tak si jeho uživatel musí na internetu hledat protokoly nové. Místo protokolů si ale do svého počítače nevědomky může instalovat viry.

QIP

Mezi další ICQ klienty patří již zmíněný ruský QIP, jenž je bez reklam. Program nezatěžuje počítač jako oficiální ICQ klient. Nemá reklamní bannery, avšak díky změnám ICQ protokolu se jeho uživatel relativně často potýká s problémem nefunkčnosti - musí hledat nový aktualizovaný ICQ protokol a instalovat jej.

Live Messenger

náhled programu

Dalším možným IM klientem je Live Messenger, běžící na kvalitním protokolu MSN. Jeho výhoda je nejen v mnoha fukcích. Má bezpečnější přenos zpráv,vysokou stabilitu, příjemnou rychlost a minimální zatížení počítače. Protokol MSN navíc spolu s Live Messengerem umožňuje kreslení zpráv, bezproblémové posílání souborů (u ICQ jsou v přenosech dat stále problémy), zobrazování zrovna poslouchané skladby přímo v contact listu (pokud je nastaveno), zvládá perfektně screenshoty, náhledy, YouTube, atd. Jeho výhoda je hlavně v protokolu MSN patřící silné společnosti Microsoft. Narozdíl od ICQ - AOL jde tedy o jistotu, že váš účet bude existovat a fungovat i v budoucnosti.

Skype

Poměrně oblíbeným je také Skype. Jde o p2p program, takže nepotřebuje ke svému provozu server. Což je i nevýhoda, protože i když s nikým zrovna nekomunikujete, využívá program vašeho PC ke spojování a komunikaci jiných, vám neznámých, lidí.

Jaké multiprotokolové IM klienti existují?

Miranda IM

Asi nejznámějším IM klientem je Miranda IM. Jde o open-source což nese svoje výhody, ale i nevýhody. Podporuje sice více protokolů, včetně msn a icq, ale je velice nestabilní a nejednou se tak stane, že v té nejlepší konverzaci program spadne a vy jej musíte spouštět znovu. Jeho nastavení je navíc velmi nesrozumitelné - zvláště když si stáhnete již hotový pack, neboť tento program sám o sobě je velmi holý a aby měl nějakou funkčnost je třeba stáhnout a instalovat velké množství plug-inů, které nestabilitu způsobují. Je ale pravda, že při určitých konfiguracích může být naprosto bezproblémový, ovšem ideálem komfortu Miranda rozhodně není.

Trillian 3.1 Pro

náhled programu

Je velice stabilní, přehledný a uživatelsky přátelský. Profesionální rozvržení, historie kontaktu a vzhled tak nesou jeho tvůrcům z Cerulean Studios ovoce, díky kterému studio pracuje na nové verzi Trillian Astra, což bude klient ještě šťavnatější. Trillian 3.1 Pro u protokolu MSN sice nepodporuje kreslení zpráv (to se chystá až do připravované verze) a další vymoženosti, nicméně při přechodu z ICQ na MSN může skvěle posloužit, dokud vaši přátele nenabydou vědomí, že používat ICQ je přežitek a dokud vy tak nezačnete používat Windows Live Messenger. Trillian 3.1 Pro má své mouchy, jako je hledání kontaktů a spojení ICQ s AIM protokolem. Ty budou snad ale v chystané nové verzi opraveny.

Gaim

Pokud nemáte operační systém Windows, pak mohu doporučit multiplatformní Gaim, který je určený především pro OS Linux a podporuje také velké množství protokolů.

Kterého IM klienta si mám tedy stáhnout a nainstalovat?

Rovnou začněte na MSN! Zaregistrujte se zde. Po registraci vám na e-mail přijde zpráva s žádostí o potvrzení. Klikněte na odkaz a registrace je dokončená. Stáhněte si nejlepšího IM klienta zde. Zadejte váš e-mail, heslo a jste přihlášení. Víte, že celý svět preferuje MSN před nestabilním ICQ a jen v ČR je ICQ dočasně rozšířené? Rozšíření Live Messengera stáhnete zde.

Pokud stále chcete používat i ICQ, nechcete používat více klientů současně a oželíte volání zdarma, kreslení zpráv a tp. stáhněte si Trilliana 3.1. Trillian Astra bude snad co nevidět, a tak si vychutnáte i některé funkce které MSN protokol podporuje navíc, jako malování a hlasové volání.

U protokolu ICQ bych chtěl snad ještě na závěr uvést to, že používání ICQ běžným uživatelem je ve většině případů ilegální. Jeho licenční podmínky jsou totiž tak tvrdé, že je mnoho lidí nesplňuje. Více informací se dočtete v licenčních podmínkách (v češtině) provozovatele ICQ. Použít tedy nesmíte například alternativního klienta (tudíž je nemožné používat ICQ v mobilním telefonu, na Linuxech, atd.), odstraňovat z ICQ reklamu, nesmí vám být méně než 13 let, nesmíte jej používat ke komerčním účelům (tedy např. e-shopy, které používají ICQ, porušují licenční podmínky). Z tohoto důvodu jsme byli i my, ve společnosti Great Webdesign, nuceni zrušit ICQ podporu (viz. kontakty).

Live Messenger bez reklamy

Pokud chcete mít Vašeho Live Messengera bez reklamy a nesmyslných zpráv (nastavte si své msn, ap.), pak si stáhněte A-Patch na této adrese. Stáhněte si rovněž konfigurační soubor GW.zip. Po spuštění programu A-Patch klikněte na Patch Messenger a dejte next. Poté klikněte na load settings, zadejte soubor GW.aps, ktery je uvnitr GW.zip, proklikejte se tlačítken next až k apply. Vypněte Live Messengera, aplikujte. Live Messenger se spustí automaticky již patchnutý.

Možná někoho zklamalo, že se zde nerozepisuji např. o Jabberu, ale myslím, že dokud bude mít takovou podporu jakou má, tak to nemá smysl. Hlavním cílem tohoto článku je, aby se běžný uživatel rozhlédl a nežil v izolaci před celým světem.

Dne 14. května 2007 napsal Antonín Novák (aka Antonius)

Komentáře » přidat

Sledovat diskuzi: E-mailem | RSS
nejstarší nahořenejstarší nahoře
radas070
gravatar Re: Vašek (17:27:15 | 05.02.2009)
Pokud máš nainstalovaný Skype tak klikni na Nástroje > Doplňky > Získat doplňky > a do Hledat doplňky vepiš postupně ICQ a MSN..Aby doplňky ve Skype fungovaly musíš mít vytvořený ůčet ICQ a MSN - pak ti ve Skype stačí jen nick a heslo.Já to mám v USBečku a když nejsem na svém pc v pohodě si spustím 3v1 *4*
Posláno v 00:06:06 | 07.03.2009

Vašek
gravatar Re: radas070 (21:28:11 | 14.12.2008)
Ahoj, kde se to icq+msn+skype dá stáhnout..Diky čau
Posláno v 17:27:15 | 05.02.2009

radas070
gravatar Re: radas070 (21:28:11 | 14.12.2008)
..screen Skype 3v1..
http://ukazto.com/?img=3524607~Skype3v1.jpg
Posláno v 21:00:00 | 15.12.2008

radas070
gravatar ICQ+MSN+Skype
..nmo já používám 3v1..ICQ+MSN ve Skype..možnost mnoha doplňků nemá chybu..navíc nová beta verze Skype mi vyhovuje..a hlavně jsem ve spojení s každým..Skype můžu jen doporučit*20*
Posláno v 21:28:11 | 14.12.2008

Speedy
gravatar Tak skvělé mám MSN a c...
Tak skvělé mám MSN a co teď? Prázdný kontakt list a můžu si jít číst další chytré články. Oukej, řekl jsem si, přejdu na MSN a jsem jeden z mála. Nebo jdou sand přidat lidi z ICQ do MSN kontaktů?*25*
Posláno v 15:44:56 | 10.12.2008

Radek
gravatar Masírka
Při čtení hodnocení a to i místy docela prolhaného a tendenčního(v čím zájmu je jasné)objevuji docela už vymakanou masírku která se snaží při hodnocení ICQ,tento program pocintat aureolou nedůvěryhodnosti.Což je už dnes stará vesta.Dle hodnocení je to nejhorší program(obrázek chybí),pak podle očekávání už jen kladná hodnocení,(s obrázky...MSN je v tomto případě i hezky oranžový,ovšem s ICQ,si skoro podobný jako vejce vejci)Co říct?Používám ho bez problému(ICQ žádné spamy atd.),tady se dočítám novinky s kterými mají problémy snad jen lidé kteří nepochopili ani nechtějí,že účinný antivir,je to oč tady kráčí.S veřejným míněním se manipuluje roztodivnými způsoby.A u souboje konkurence s nejrozšířenějším komunikačním programem,stojí i tento prapodivný "blog"Ten MSN je fakt boží!Tak u tohohle výkřiku jako u prvorepublikových reklam v "diskuzi"se musím smát jako nikdy.
Posláno v 03:30:21 | 10.12.2008 | JAKA.MARUS[@]seznam.cz

Speedy
gravatar Re: Exodus (17:38:22 | 08.01.2008)
A co dnes, pořád nemáš popisované problémy s qipem?
Posláno v 16:32:54 | 09.12.2008

7021
gravatar Neberte Linux za okrajovo...
Neberte Linux za okrajovou záležitost...
GAIM je portován pro Widle i Mac, tudíž otázka operačního systému je irelevantní.

Osobně doporučuji open-source klienta Pidgin, pro nějž existují samozřejmě i Win32 binárky. Klient je multiprotokolový, velmi stabilní a snadno konfigurovatelný (+ je i v češtině.) Jediné, co může uživatele odradit, je snad jen použití GTK+, které je na win/mac portacích poněkud fádní.

Autorovi: článeček je sice podařený, ale jistě dobře víte, že IM klientů je k disposici velké množství... omezovat se na takový úzký výčet umenšuje význam Vašeho článku,
Posláno v 21:08:33 | 08.06.2008

Exx
gravatar Re: Fullhaus (19:28:55 | 14.02.2008)
v rychloasti k macu: nulova podpora tu neni .. rikam ze na hry ... aplikaci sezenes prakticky jakoukoli staci jen bud A) hledat nebo B) koupit

k tem klientum sem se samozrejme vyjadril ... pokud mas skraloupy na ocich a nebo si proste z lenosti nedokazal ten prizpevek docist celej je to tva chyba ... jen sem mluvil o tom ze je lehky defekt to ze clanek se nezabyva ba ani jednim kecalem na maca (stacilo by systemovy iCHat) neni to o tom co je ci neni rozsirene je to o vseobecne nevedomosti ... rikam to nerad ale je to tak =/ ... pcko je na hovno a 99 % lidi to vi jen maj strach z toho co se bude dit kdyz od nej odejdou ... ze to proste nebudou umet ..
Posláno v 14:49:23 | 16.02.2008

Fullhaus
gravatar Re: Exx (13:54:50 | 14.02.2008)
Doufám že tvůj komentář Antonius vymaže a můj taky, protože je to úplně offtopic *3* Propaguješ tady svůj MAC a nemá to nic společného s článkem *1* MAC je rozšířený v USA, v EU PCčko. Pro MAC je tu prakticky nulová podpora. Sám to sice vyvracíš, ale i potvrzuješ *3* Pro hry je v EU podpora špatná, ale i pro ostatní aplikace, pokud nemyslíš jenom aplikace typu Photoshop *7* MAC v EU je v reklamních agenturách a grafických studiích. Normální člověk si ho domu nepořídí *13* Ale souhlasím že MAC je profi, narozdíl od debilního Linuxu, který je úplně na ho*vno *19*
Posláno v 19:28:55 | 14.02.2008

Exx
gravatar Re: Fullhaus (12:28:49 | 13.02.2008)
no ono se to ma tak ... 80% lidi ma PC cko proto ze bud A) nema o jinem profesionalnim os ani paru (tim slovem ''profesionalnim'' nejak nenarazim na Linux ale ....) b) si mysli ze mac osX je absolutne nekompatabilni s ostatnima vecma (je tomu v porovnani Win PC presne naopak... (takova zajimavost ... z macu vidite do vseho co je s vama v siti z winu jen na to co je vin ... ale neva =)) ) a proto je to absolutne nemozny koupit si ho c) na nej proste nemaj ... je fakt ze u nas je to porad hodne draha sranda .... to co date za jeden z nejlevnejsich macu ... za to sestavite slusne naslapany PC cko a dovoz z USA jde jen prez zname postou protoze vam ho tam odut nikdo neproda ( ale ve finale vas to i s postovnym vijde lacineji) (a propo to nepocitam problemy s vymenou klaves na ceskou ) d) (a to je u mladsi pocitacove populace asi nejpodstatnejsi argument) proste Macintosh neni herni ... hry se daj sehnat ... dokonce i totozny s PC ... ale u nas jen tezko (asi muj nejvetsi uspech byl starcraft s datadiscem originalni) )

dost sem odbocil od tematu : k tem klientum ... me osobne treba qip nebo icq nesedi uz z principu ... coz ovsem neni relevantni argument ... ale kdyz se podivate na ICQ a vedle toho zapnete mirandu (napriklad)dojde vam oc tu kraci) icq je kompletne preddefinovane ... nemuzete nic delat aniz by ste pred tim neprosli srerii upozorneni miranda je uzasna v tom ze : ''jakou si ji udelate takovou ji mate'' o komerci nemluve ... jo a dalsi argument pro srovnani .. pokud by vas to zajimalo stahnete icq a mirandu ... nejdriv zapnete jednoho klienta ... podivejte se na spotrebu vasi operacni pameti a pak to same udelejte s mirandou ... hned pochopite proc je oblibenym klientem majitelu slabsich (nebo firemnich omezenych) stroju ... samozrejme si tyhle blaboly nevymejslim (aby nekdo nerekl) vychazim z vlastnich zkusenosti z davnych dob na PCcku .. *19* lidi nebudte hloupy kupte si maca
Posláno v 13:54:50 | 14.02.2008 | kucera.jan.88[@]gmail.com

favatar
gravatar Re: Exodus (17:38:22 | 08.01.2008)
*29* Uz jsem se k "multiprotokolovemu QIP" vyjadril. Ale protoze to nekterym nestacilo, tak jeste jednou, presneji a snad naposledy. QIP je jednoprotokolovy co je QIP QIPem. Zadny multiprotokolovy QIP zatim neexistuje. (NE)vyviji se jakysi klient QIP Infium, ktery je nekolik let v rozestavene verzi. Hovorit tedy o tom, ze o klientech nic nevim, protoze pisi ze je QIP jednoprotokolovy je irelevantni. QIP jednoprotokolovy skutecne je a pokud vim, neexistuje ani dnes zadna oficialni verze, ktera by byla multiprotokolova. Natoz v obdobi kdy byl clanek napsan *5*
Posláno v 19:45:48 | 13.02.2008

Fullhaus
gravatar good work
Psát o klientech na Mac v Evropě je hodně inteligentní. Většina lidí neví co to Mac vůbec je, natož aby ho někdy v životě viděla *19* Přidávám se a chválím autora. Vyrovnaný a hodnotný článek *2*
Posláno v 12:28:49 | 13.02.2008

Exx
gravatar Re: CrazyDog (18:14:32 | 15.05.2007)
(hned na uvod .. to exx neni nejaka kopie prvniho proizpevku .. ) jo a ten clanek je uplne a ho<<<<<) pac tam neni jedinna zminka o Mac klientech .. (to ze icq jde na maca stahnout me nezajima je to klient na nic) myslim ze autor si zbezne prohledl a posleze vyzkousel par klientu a pak proste tuhle splacaninu napsal ... nic vic .. je to shit a tim to hasne .. .
Posláno v 09:31:18 | 12.02.2008 | kucera.jan.88[@]gmail.com

Exodus
gravatar Od kdy je QIP jednoprotok...
Od kdy je QIP jednoprotokolový IM klient? Když už soudíš, tak trochu informaci by neskodilo, BTW: problemy tebou popisovane u QIPu poravdu nepozoruji. Kvuli novym ICQ protokolum jsem odesel z Mirandy ke QIPu a to co tu popisujes s tim rozhodne nemuzu souhlasit. Bohužel.
Posláno v 17:38:22 | 08.01.2008 | exe[@]seznam.cz

gravatar Miranda
Opensource software nemá nevýhody, tedy až na jednu. Je vyvíjen programátory pro programátory a tak se stává, že je pro koncové uživatele velice náročný na pochopení. Uživatelský komfort prostě neexistuje. Abych ale nemlžil, z pohledu retailera tu jedna nevýhoda je, GNU/GPL ale to není nic co by mělo obtěžovat běžné uživatele (často ani neví co to je - oklepnou licenci bez přečtení).

Miranda sama o sobě nestabilní není a to ani po naloadování nejběžnějších modulů, chte to příště stáhnout nedevelop verzi. Provozuji na ní Jabber(Gtalk) a nestěžuji si, restrikce ve funkčnosti nemá, protože Jabber přenos videa prozatím nepodporuje (je ale ve vývoji). Pro MSN pak používám originálního klienta, především kvůli hrám a webkameře (zkuste opačnému pohlaví říci ne *30* ).

Konfigurace Jabber(Gtalk) složitá není, stačí k tomu jen OpenSSL a samotná Miranda IM. Více zde http://www.google.com/support/talk/bin/answer.py?hl=en&answer=24885

V případě některých uživatelů souhlasím s tím, že Miranda IM není vrcholem komfortu (viz první odstavec), ale alternativa prostě neexistuje. QIP je to samé, jen přednastavené a bez možnosti dalších úprav. Někdo rád vdolky a někdo zase holky *1*
Posláno v 01:08:14 | 14.12.2007

MSN
gravatar Windows Live Messenger je...
Windows Live Messenger je fakt nejlepší volba- člověk se nemusí ničeho bát, neotravujou ho žádný reklamy, stabilita výborná, zátěž pc minimální a nepotřeba instalace nějaký češtiny adv. (a další výhody) *3*
Posláno v 15:42:23 | 13.12.2007

Santa Klaus :)
gravatar Re: Pavel (19:23:57 | 06.12.2007)
Nezlob se, ale me se zda ze tu machrujes spis ty *3* Rozdil mezi klientem a protokolem v clanku srozumitelny. ICQ protokol je smejd a klient taky *1*

Jinak chvalim autora, jen vic takovych clanku *30*
Posláno v 19:19:23 | 07.12.2007

Pavel
gravatar Hele narovinu, kdyz uz ma...
Hele narovinu, kdyz uz machruju s porovnavanim protokolu, tak musim rozlisit mezi KLIENTEM a samotnym PROTOKOLEM. Preci jen na linuxu i na windows se da pouzivat kazdy protokol, vse je zavisle na klientovi, a tam se da hovorit o platformni zavislosti. Proste clanek radoby chytry, ale je to jako napsat, ze microsoft dela spatne procesory:)
Posláno v 19:23:57 | 06.12.2007

clarke
gravatar Taky se nechci hádat, al...
Taky se nechci hádat, ale Miranda opravdu padá. Měl jsem jí skoro půl roku a ke konci mi padala pořád. Má ji (a měla) i spousta kamarádů a pořád jsem se divil proč jsou najednou na chvíli offline, až jsem zjistil, že jim to pořád padá. Mají různé balíčky plug-inů a jeden kamarád nemá dokonce plug-iny žádné a taky mu to padá a nová verze, ani instalace nepomůže. Teďka mám Live Messenger a jsem spokojený *7*
Posláno v 17:34:10 | 18.11.2007

Koty
gravatar Nu
Nějak se nech ci zapojovat do hádky a ani nemusim To že se miranda stane nestabilní z důvodu velkého počtu plug-inů. Je sice možné ale velmi nepravděpodobné a záleží spíše na výběru uživatelem....
Jinak každej IM má svý mouchy a třeba Trillian a jeho posílání souborů. Jeho "podpora" češtiny verze 3.1 ale vše se dá nějak zpravit a vychitat a myslím že tyto dva messengery se nedají ani nějak porovnat.. Zakládají si každý na úplně něčem jinym. Miranda na přizpůsobitelnosti, a trill na ucelenosti....
Pužívam Trillian ale nemůžu upřít některé výhody mirandě....
Každýmu vyhovuje něco jinýho a tak bych to moc neřešil....
A právěže nepostrádá smysluplnost je to open-source a o tom to je, kdyby se měl někdo hrabat v kooodu o milionech řádků protože někdo přidal todle jinej todle to by postrádalo smysluplnost ale pomocí pluginů může přidat kdo chce co che a kdo to nechce nemusí si tam plugin dávat.
*1*
Posláno v 02:16:45 | 18.11.2007

favatar
gravatar Re: Roobe33 (13:35:54 | 30.10.2007)
Miranda je nestabilni z toho duvodu, ze pro jeji plnohodnotne pouziti je potreba rada plug-inu, ktere nejsou podepsane. Moduly prispivaji k nestabilizaci a navzajem se ovlivnuji. Cely klient je pak nevypocitatelny a nestabilni. Je ale pravdou, ze samotny klient, bez pouziti modulu, by byl stabilni. Takoveho klienta by ale pouzivalo minimum uzivatelu, protoze by pri dnesni konkurenci nemel sanci.

Nesrozumitelné je podle mne proto, ze obsahuje velke mnozstvi plug-inu a koncept Mirandy a nastavovani tak postrada smysluplnost. Nastavovani jednotlivych modulu a klienta je tak nesourode a vyznat se v nem je pri vetsim mnozstvi modulu velkou ztratou casu s tim, ze stoji uzivatele i nervy.

Ano, je to podobne jako rozdil mezi napr. Operou a firefoxem. Proto Opera vede, nebot obsahuje vse potrebne, je prehledna, stabilni a rychla. Podobne srovnani je tedy i u nekterych komunikatoru.

Pokud si koupite zidli, kterou si doma musite smontovat, pak si tak jiste vyberete, pokud jste kutil a podobna prace Vas bavi. Pokud mas jine zaliby, coz ma drtiva vetsina lidi, pak si koupite hotove mekoucke kreslo, v kterem si pohovite u sveho oblibeneho filmu, abyste se nemusel nerovovat na nepohodlne zidli, ktera se kazdou chvili muze rozpadnout.

Psal jsem o QIP, o QIP Infium, ani jinych modifikacich jsem nepsal. Pokud bych psal o Internet Exploreru, mohl bych take psat o ruznych modifikacich. Nepsal bych pak ale clanek, nybrz knihu, ktera by byla ovsem jen pro zasvecene, nebot klasickeho uzivatele jednotlive modifikace nezajimaji, potrebuje rychly prehled, rychle se rozhodnout a ne byt v danem oboru odbornik.

Test vytížení jsem samozřejmě dělal, jinak bych to zde ani nepsal.

To ze jsem zde neuvedl jednotlive parametry je z toho duvodu, ze drtive vetsine uzivatelu nic nereknou. Je pro ne tedy komfortnejsi, pokud jim clovek, ktery je znaly v oboru, poradi co si vybrat.

K blokovani URL AOL nepristoupilo jen jednou. Je to obvykly jev, pokud se viry rozsiri. Nematte verejnost.

Detailnejsi i s navodem je clanek ICQ viry se siri. Nemusite me tedy poucovat jak se virum vyhnout, nebot jsem to ve vyse zminenem clanku popsal.

S tim, ze se zmena, co se tyce meneni protokolu - tedy nekompatibility, netyka originalnich klientu ICQ, mate pravdu. V clanku vsak nic takoveho netvrdim. Pisu prave o alternativnich klientech. Pripadne doporucuji precist si clanek znovu.

Ano, protokol podporuje malo komunikacnich funkci, oproti napr. Live Messengeru - doporucuji vyzkouset, abyste byl trosku v obraze... Hry jsou urcite prijemnym spestrenim, ovsem s komunikatorem tohoto typu nema nic spolecneho. Je to jako byste si vybiral mobilni telefon s operacnim systemem podle toho, jake ma predinstalovane hry...

S tim, ze uzivatel je nezkuseny, pokud nepouziva zabezpeceni takove, ktere popisujete, nelze nez souhlasit. Pokud ovsem stahuje do sveho klienta protokol v domeni, ze jde o protokol a antivirus nenahlasi ze jde o vir (coz je vysoce pravdepodobne, protoze nejnovejsi 'protokol' - tedy virus neni v databazi a heuristika nemusi byt aktivni kvuli zatizeni CPU, nebo nemusi ucinkovat (coz je take pravdepodobne), se infekci nevyhne. Takove infekci se kolikrat nevyhne ani zkuseny uzivatel, ktery muze byt v dane oblasti odbornik. Vase hypoteza tedy vychazi z mylneho predpokladu, ze se vir bude prenaset standardnimi postupy. Pri vetsine epidemii ale vir vyuzije jine cesty, nez jsou standardni metody.

Ke klientovi Trillian - zasuvne moduly jsou neaktivni, pokud je nepridate. Tedy bezi a zatezuji pocitac pouze pokud je pridate. Reseni je tedy idealni a komplexni. Ze ma sve mouchy v clanku pisi. Moc veci se mu ale vytknout neda, coz se rict o Mirande, nebo ICQ bohuzel neda, proto by bylo neseriozni hledat na lepsich klientech chyby za kazdou cenu, aby byli s temi horsimi v clanku vyrovnanejsi (podle Vasich slov objektivnejsi).

Konkretne Live Messenger nema prakticky zadne nevyhody v porovnani s ostatnimi klienty. Je mozne ze jsem neco opomenul, ale jsem si spise jisty, ze tomu tak neni. Pokud o necem vite, uvedte to a nepiste prosim ze jiste nejake nevyhody take me, kdyz o nich nevite a klienta jste podle toho, co ctu, nejspise vubec nezkousel.

O Gaimu padla jen zminka. Nemel jsem v umyslu o nem vubec psat, az se mi jeden "linuxak" sveril, ze ho trapi ze v clanku neni uvedeny i tento nejrozsirenejsi multiprotokolovy klient pro Linux. Napsal jsem mu tedy at mi popise o co jde a v clanku se o nem zminim. Pro ctenare tohoto clanku takova informace ale neni podstatna, protoze se s nejvetsi pravdepodobnosti s Gaimem nedostanou do styku. Pokud ano, pak pro ne tento clanek nebude zajimavy, protoze neni urcen pro zasvecene, ale pro bezne uzivatele. Bezny uzivatel nepouziva Linux misto Windows.

Asi Vas zklamu, ale v tomto clanku nejde o reklamu programu Trillian, nebo Live Messenger. Verejne zde prohlasuji, ze zadne penize ani jine vyhody od Cerulean Studios (Trillian), ani Microsoft (Live Messenger) nemam. Jde tedy o srovnani na zaklade mych zkusenosti. K reklame podobneho typu bych se ani nepodepsal.

Pokud Vam tedy tato veta, ktera je urcena pro zkusene uzivatele, pripada usmevna a myslite ze jde o reklamu, muzete se obratit na zminene spolecnosti a informovat se o tom, ze se spolecnostmi nemam nic spolecneho. Myslim, ze ostatnim ctenarum postaci selsky rozum, ktery jim rekne, ze clovek, ktery nepise zrovna nejlepe o prohlizeci MSIE, pro Microsoft nepracuje.

Technicke specifikace a udaje (pokud tim myslite ona data) zde klientum samozrejme chybi. Jako chybi u vsech clanku tohoto typu. Data chybi i na strankach samotnych programu a spolecnosti. Tato data totiz nikoho nezajimaji krom programatoru podobnych aplikaci.

Pokud jakykoliv program vede uzivatele "za ruku" pak je to dobre. Programy jsou cim dal slozitejsi a jine reseni, aby programy fungovaly k obrazu uzivatele, zatim nemame.

Clanku podle Vas chybi objektivita a neznaly teto problematiky muze dojit k milnym zaverum. Neznaly problematiky jste, bez urazky, i vy. Dochazite sice k milnym zaverum, ale za ty ja, jako autor tohoto clanku, nemuzu. Milne zavery si podle me vytvarite tim, ze jste velkym fanouskem Mirandy, a tak se snazite sam sebe presvedcit, ze neni Live Messenger lepsi, nebot skalni fanousci si jinou moznost nechteji a nesmeji pripustit. Pripodobnit to lze i k ruznym nabozenskym fanatikum, ktere clovek ruznymi dukazy a argumenty nepresvedci, ac jejich verohodnost je jakakoliv.

Vase argumenty na mne pusobi tak, ze kdo chce psa biti, hul si vzdycky najde. Jde tedy nejspise o zastupny problem. Ovsem pokud tomu tak opravdu neni a mate konkretni podmety na vylepseni clanku, pak se jej muzete pokusit prepracovat, prip. napsat novy a ja jej zde rad zverejnim misto sveho. Tedy pokud bude prinosnejsi *4*
Posláno v 16:41:49 | 15.11.2007 | novak[@]great-webdesign.cz

tomtequila
gravatar icq je pro mě mrtvou zá...
icq je pro mě mrtvou záležitostí... tuny reklam, nestabilní, virům je dokořán otevřeno... použivám qip a jsem s ním dokonale spokojen...
Posláno v 15:42:03 | 08.11.2007 | tomtequila[@]seznam.cz

Roobe33
gravatar MIRANDA
... je velice ne...

MIRANDA
... je velice nestabilní <- s tímto tvrzením rozhodně nesouhlasím. Miranda jakožto komunikátor je stabilní. Nestabilní je pouze tehdy, když uživatel je nezkušený a neví vůbec nic o nastaveních, míchá různé typy pluginů (ANSI - Unicode) apod. Miranda je určena spíše pro zkušenější uživatele. Nestabilitu způsobuje uživatel, nikoli komunikátor.

... nastavení je navíc velmi nesrozumitelné // nesrozumitelné pro ty, kteří neumí (nechtějí) číst popisky jednotlivých polí, přepínačů ... a někdy také velmi důležité manuály. Pro takovéto lidi je opravdu vhodnější nějaký IM, který je již plně připraven a nevyžaduje zásah uživatele. Pak se ale nesmíme divit, že bysme chtěli něco jinak a ono to nejde

... aby měl nějakou funkčnost je třeba stáhnout a instalovat velké množství plug-inů // a o tom Miranda je, holý základ a každý si může tu svoji jakkoliv upravit. Každý ji má podle svých přestav - každý kousek může být originální

... ideálem komfortu Miranda rozhodně není // Jak pro koho. Já osobně mám Mirandu přizpůsobenou svému komfortu a plně mi vyhovuje. To je například výhoda, že ne každý máme stejné požadavky na komfort a tak si je můžeme nastavit podle sebe. Nevýhodou je, že pro to musíme něco udělat...


QIP - jednoprotokolový? QIP Infium podporuje ICQ, Jabber, SIP, tak nemůžete tvrdit, že QIP je jednoprotokolový. Když už, tak uvádějte přesné verze nebo alespoň poznámku, že existují víceprotokolové verze.


ICQ 5 a 6 - zatěžuje nadměrně počítač... // zkuste si udělat test na vytížení CPU a RAM a poté uvádějte fakta a ne domněnky z doslechu. Co se týče šíření virů, není problém někomu poslat odkaz na virus ať už používá ICQ X nebo jiný komunikátor. To, že viry zatím umí rozesílat zavirované zprávy "pouze" přes originálního klienta je z toho důvodu, že tento klient je zatím nejrozšířenější mezi uživateli začátečníky, u kterých je větší pravděpodobnost, že na daný odkaz vůbec kliknou a proto tvůrci těchto virů nemají potřebu upravovat své viry na ostatní klienty. Zákaz posílání URL odkazů byl pouze dočasným řešením AOLu jako reakce na to, že "někde udělali chybu"...
Protokol podporuje málo funkcí? Protokol ICQ je mezi prvními v počtu podporovaných funkcí zpracovávaných na serveru, přestože jde v podstatě o zbytečnosti jako hry apod. Neviditelnost není ovlivněna ICQ klientem, ale serverem, který "nabonzuje", že ač jste offline, zjišťujete stavy ostatních uživatelů v kontaktu - chyba serveru, ne chyba klienta a zde se přece porovnávají klienti.
Nechápu, proč do odstavce ICQ 5 a 6 byla zařazena zmínka o změně ICQ protokolů, protože právě originálních klientů se tato změna netýká. Navíc, je to změna záměrná, aby si AOL udržel nějaký ten počet uživatelů používajících originálního klienta a vývojářům alternativních IM přidal práci. Navíc, v originálním klientovi se žádné nové ICQ protokoly neinstalují. To, že si uživatel nainstaluje vir vypovídá pouze o jeho nezkušenosti, protože na ochranu před nebezpečím existují 3 základní pilíře (antivirus, firewall, anti-spyware), které vylučují (při určitých zásadách) uložení viru na disku natož jeho spuštění.


Trillian
Snad jediný komunikátor, u kterého se vyjadřujete přesně k dané verzi, ale všeobecný popis chybí. Co třeba se konkrétně u verze Pro zmínit, že je třeba jej zakoupit a není k dostání jako Freeware? Označení protokolů pouze jako barevné kolečko mi nepřijde jako ideál komfortu. Jednou další nevýhodou Trillianu je, že nepoužíváte-li nějaký protokol (a nehodláte jej používat), stále je uložen jeho plugin. Ano, otázka několika kB, ale zde se zase projevuje "čistota" programu a jeho komponent. Ve výčtu záporů se stejnou sílou argumentace jako u ostatních klientů bych mohl pokračovat dál a dál avšak v článku chybí. Preferujete tento IM a nechcete jej "špinit"?
Nekompletnost a hlavně výpis nevýhod (které zcela jistě má) chybí také u Live Messengeru.


GAIM - To má být popis klienta? Že je multiprotokolový a že běží na Linuxu? Co nějaké výhody a nevýhody? Neříkám, že musíte instalovat Linux (nemáte-li jej nainstalovaný), ale třeba pročíst nějaké recenze na něj.

------------

Tento článek rozhodně nebyl objektivním srovnáním (nebo alespoň popisem) jednotlivých klientů, nýbrž pouze vyzdvižením klienta Trillian (Live messenger). Na základě tohoto článku rozhodně nedoporučuji vybírat klienta.

Poslední věta tohoto článku je velmi úsměvná. Cituji: "Hlavním cílem tohoto článku je, aby se běžný uživatel rozhlédl a nežil v izolaci před celým světem." Spíše bych to upravil do této podoby: "Hlavním cílem tohoto článku je udělat reklamu komunikátoru Trillian (Live Messenger)."

Pane Novák, v tomto článku chybí hmatatelná data, argumenty a je plný domněnek. Nelze srovnávat komunikátory určené pro začátečníky, které provedou uživatele procesem komunikace téměř za ruku, s komunikátory, které jsou určené pro zkušenější uživatele, požadují hlubší znalosti a nabízí tak mnohem víc funkcí a jsou mnohem víc přizpůsobitelnější k obrazu uživatelů.

Rozhodně v tomto článku chybí nějaká ta objektivita. Neznalý této problematiky by mohl dojít k mylným závěrům. *4*
Posláno v 13:35:54 | 30.10.2007

Skully
gravatar
A není to jedno?Žádný propastný rozdíly v tom nevidím a na psaní zpráv to stačí.
Posláno v 16:35:12 | 02.08.2007

ivan
gravatar
O ICQ jsem jeho nepraktičnost a nebezpečnost zatím marně prosazoval-nepoužívám, obtěžovalo mne spamem a nežádoucími návštěvami-nabídkami.Live Messenger je dobrý, ale lépe mi vyhovuje Skype. Jednoduché placení krediu, nejlacinější telekomunikace i na pevné a mobilní linky celého světa, jenoduché potřebné funkce, ale přesto cca 70% doplňků nepoužívám.
Posláno v 11:22:30 | 07.07.2007 | ivan.kostelka[@]tiscali.cz

Zelezo
gravatar
Já rozhodně nedoporučuji Skype.
Posláno v 18:48:14 | 30.06.2007

Lenka
gravatar
xray, máš to napsaný v tom článku - proč. Profesionál Mirandu, nebo QIP používat nemůže a má to víc funkcí.
Posláno v 19:31:20 | 29.06.2007

NeXtOnE
gravatar
konecne nekdo, kdo se postavil tem debilnim Icq 5.1 a Icq 6.
ps. ja pouzivam Mirandu IM, a jsem s ni spokojenej, zkuste ji taky.
Posláno v 20:22:24 | 09.06.2007

Flyer
gravatar
Ten Messenger je fakt bozi!
Posláno v 13:43:52 | 02.06.2007

Králík
gravatar
Dobrý, taky chválím :)
Posláno v 18:08:22 | 18.05.2007 | FilipKrayzel[@]seznam.cz

scorpion
gravatar
zajímavý,článek se povedl
Posláno v 20:07:26 | 15.05.2007

CrazyDog
gravatar
Skvely clanek... Chvalim autora :)
Posláno v 18:14:32 | 15.05.2007 | crazydoga[@]gmail.com


CSS 2.1 & XHTML 1.0 Strict & W4D | 2.89365 secondsCopyright great webdesign © 2004-2008 | Všechna práva vyhrazena